מעמדות רבי רושם לייסוד וכינון תלמודי התורה "עמלי התורה" בערי הקודש טבריה וצפת

בהתרגשות רבה נערכו כנסי היסוד לכינון סניפים נוספים לתלמודי תורה 'עמלי התורה' בערי הקודש טבריה וצפת ע"י 'איגוד עמלי התורה בארה"ק', במעמד מרנן ורבנן גדולי ישראל וראשי הישיבות שליט"א ובהשתתפות עשרות אברכים ובני תורה, אשר רשמו את ילדיהם לתתי"ם החדשים

מוסדות 'עמלי התורה' מוקמים בכל מקום בו באה דרישה מציבור בני התורה החפצים להעניק חינוך איכותי ובלתי מתפשר לילדיהם, תוך השקעה אדירה ברישום מוקפד של משפחות בני תורה מכותל המזרח של עולם התורה, הקצאת משאבים רבים במבנים מפוארים ומרווחים, בחירת אנשי צוות מנוסים ויראי שמים ועוד.

המוסדות עומדים תחת נשיאותו של מרן הגאב"ד הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א אב"ד 'כתר תורה' ונשיא 'איגוד עמלי התורה בארה"ק', ובהכוונתם של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אברהם סלים שליט"א, ראש ישיבת 'מאור התורה' וחבר מועצת חכמי התורה, ומרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א ראש ישיבת 'פורת יוסף'.

את המעמד בטבריה פתח הרב דוד בן חיים נציג קהילת 'מנין אברכים' קריית שמואל, בדברי שבח והודאה והעלה על נס את פריחתה ושגשוגה של הקהילה, שכעת עולה שלב נוסף ומשמעותי בהגדלת התורה והרחבת גבולותיה.

את המעמד בצפת פתח הרב מרדכי בן טובים שליט"א נציג הקהילות בצפת, אשר העלה על נס את התפתחות ציבור בני התורה בעיה"ק צפת, ואת הציפיה לה ייחלו לפתיחת מוסדות איכותיים למשפחות האברכים.

בשירה אדירה ובשמחה של מצוה התקבלו מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אברהם סלים שליט"א, ומרן הגאב"ד הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, אשר טרחו להגיע לאזור הצפון בכדי להשתתף בכנסי היסוד ולחזק את בני התורה בערי מושבותם.

דברים נלהבים נשמעו מפי מרן רה"י שליט"א אשר הגיע במסירות רבה לעיה"ק טבריה לכבודה של תורה, בדבריו ציין את מעלתה וקדושתה של עיה"ק טבריה, ושיבח את מנהלי האיגוד שמוסרים נפשם להקהיל קהילות ולהקים מוסדות תורה רבים על טהרת הקודש בכל רחבי ארה"ק. עקב המרחק הרב ואירועים נוספים שנקבעו לאותו היום, מרן רה"י שליט"א לא יכל להשתתף גם בכנס היסוד בצפת, ונשא דברים נלהבים בשידור מביתו נאוה קודש, בשבח האברכים ובנחיצות הקמת מוסדות מיוחדים לבני התורה.

מרן הגאב"ד שליט"א עמד במשאו על חובתו ותפקידו של המלמד וההורה כלפי המתחנך, לחנכו באופן של 'נפשו קשורה בנפשו' שבכך יש לו את הנגישות לגדלו בדרך העולה בית א-ל. עוד הדגיש את חשיבות הקמת מוסדות תורה על טהרת הקודש 'ואת עמלנו אלו הבנים', בהקפדה מדוקדקת של מלמדים בעלי תורה ויראה שיש להם את הכלים והרגישויות להנחיל תורה ויראה לדורות הבאים, שזהו סוד קיומנו שאין לנו שיור אלא התורה הזאת, וזאת חובתנו בפרט בעת ובעונה הזאת אשר נמצאים בחבלי משיח.

דברים נרגשים נשא הגאון רבי יוסף לסרי שליט"א ראש ישיבת 'אש התלמוד', בדבריו ציין את המהפכה הגדולה לאין שיעור שמתחוללת בעולם התורה הספרדי, שזהו 'סיפור של תקומה'. עוד הזכיר את שלמדים ממעמד הר סיני בו ציוותה התורה להעביר הלאה את הקולות ששמענו וקיבלנו, שמלבד העברת התורה עצמה, חובתנו ותפקידנו להעביר לבנינו גם את רגשי הקודש. וזה מש"כ משה קיבל תורה 'מסיני', דהיינו האווירה והרגשות הנכונים שהיו צריכים בשביל להעמיד התורה. וזהו מה שאנו רואים עתה בעינינו בהקמת קהילות קודש בארה"ק שעל ידם משמרים ומעבירים את מה שקיבלנו מהישיבות הקד' עם כל ההרגשים והדקויות.

עוד נשאו דברים הגאונים רבי רחמים זיאת-קצין שליט"א משגיח ישית 'אבני נזר' והמפקח הרוחני של המוסדות, רבי אחיקם שבח שליט"א ראש ישיבת 'אור אלחנן' בטבריה, רבי יעקב אדרי שליט"א משגיח ישיבת 'עטרת יצחק' בטבריה ורבי שלמה זכותא שליט"א.

את דבר המוסדות הביאו בטוב טעם ודעת הרב שלמה טוויל שליט"א יו"ר 'איגוד עמלי התורה', והרב אהרן כהן שליט"א מנכ"ל המוסדות.

המעמדות האדירים נחתמו בסיפוק רב ובהתרוממות רוח בקרב בני התורה בו זכו לשמוע דברי אלוקים חיים, שגרמו להתעוררות רבה ולרצון לקחת חלק בהרמת קרן התורה והיראה בעיה"ק צפת וטבריה.

אולי יעניין אותך גם
הירשם
הודע לי על
guest
0 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
עוד כותרות
דילוג לתוכן