שבת מיוחדת של תורה, חיזוק והתעלות התקיימה באשדוד עם שהותו של ראש ישיבת "באר יצחק", הגאון האדיר רבי מנשה אביעזרי תופיק שליט"א, בקרב ציבור בני התורה בעיר. במהלך השבת התפלל ראש הישיבה ונשא דברי תורה בהיכל בית המדרש המרכזי לאברכים ברובע ו', כאשר אברכים ובני ישיבות רבים נהרו להשתתף במעמדים השונים.
בין קבלת שבת לתפילת ערבית נשא ראש הישיבה שיחה בענייני פרשת השבוע, ובה הרחיב על דרכי החינוך הראויות ועל ניצול הכוחות והכישרונות שהקב"ה חנן בהם כל אדם לעבודתו יתברך.
בשעות הבוקר המוקדמות התכנסו רבים לתפילת שחרית בהנץ החמה כמנהגו של ראש הישיבה. לאחר התפילה נשא דברי חיזוק בפני המשתתפים ולאחר מכן מסר שיעור ממושך בענייני השקפה ותורה, אשר עורר עניין רב בקרב השומעים.
לאחר התפילה המרכזית נערך קידושא רבא לבני הקהילה, ובמהלכו נשא ראש הישיבה דברי תורה נוספים וחיזק את ידי האברכים על התפתחותה המרשימה של הקהילה ועל שקידתם בתורה.
בשעות אחר הצהריים התקיים מעמד מיוחד של "ריתחא דאורייתא", אליו הגיעו אברכים ובחורים מכל רחבי העיר. במשך זמן רב נשא ונתן ראש הישיבה עם המשתתפים בדברי תורה והלכה, כאשר בית המדרש התמלא בקול תורה של מקשים, מתרצים, שואלים ומשיבים, באווירה מיוחדת של עמל התורה וכבודה.
במוצאי השבת פקדו רבים את מעונו של ראש הישיבה להתייעצויות בעניינים אישיים וציבוריים. בין הנכנסים היה גם אחד ממנהלי תלמודי התורה בעיר, שנועץ עמו בנושאי חינוך ובסוגיות העומדות על סדר היום של מוסדות התורה.
בהמשך נכנסו גבאי בית המדרש וסקרו בפני ראש הישיבה את התפתחות הקהילה ואת המאמצים להשגת מקום קבע עבור בית המדרש, אשר מתקשה להכיל את ציבור הלומדים ההולך וגדל. ראש הישיבה בירך את העוסקים בצורכי הציבור ואיחל להם הצלחה וסייעתא דשמיא בהרחבת גבולות התורה והקדושה.
השבת נחתמה בתחושת התרוממות רוח מיוחדת, כאשר בני הקהילה ותושבי העיר הודו לראש הישיבה על ביקורו המרומם והביעו תקווה לשוב ולזכות לשבתות נוספות במחיצתו.






