עשרות גבאי קהילות התכנסו למעמד הצדקה למען קרן למחייתם

עשרות גבאי קהילות מכל רחבי ארץ הקודש התכנסו יחד למעמד "שמע אשמע צעקתם" לטובת חיבור לקרן למחייתם של יתומים

הכנס נערך במוצש"ק פ' משפטים בסימן "שמוע אשמח צעקתם", במטרה לחזק את כח הצדקה בציבורנו וכן לחיזוק הרישום לקרן למחייתם. קרן למחייתם הוקמה לפני שנתיים במטרה לתת מענה למחייה חודשית של יתומים, על פי מודל הקרן, כל יתום שהוריו הצטרפו לקרן בחייהם (ובמצב בריא) יקבל קצבה חודשית ע"ס אלף וחמש מאות ש"ח ללא כל תנאי עד הגיעו לחתונה או גיל כ"ב שנים.

הקרן הצליחה מאוד בציבור החסידי, ומשם הועתקה לציבור הליטאי ואף שם הצטרפו אליה אלפים רבים. גבאי קופת רבותינו אשר נחשפו לפעילות הקרן, הציעו בפני מרנן ורבנן שליט"א לפעול למען קידומה גם בציבורנו, ואכן בהוראתם הוחלט לקיים כנס גבאים מרכזי לטובת הצירוף לקרן.

מרן הגאב"ד הגרש"י זעפראני שליט"א אשר השתתף בכנס הסביר את החשיבות של הדאגה המוקדמת למחייתם של היתומים ושבע"י כך ניתן למנוע אסון כפול במקרי טרגדיה ל"ע בהם אחד ההורים נפטר ומטה לחמם של היתומים נשבר.

מורנו הגאון הגדול רבי יעקב אביטן שליט"א – רב קהילות האברכים באחיסמך ובק"ס ומרבני קופת רבותינו השתתף גם הוא, וחידד את החשיבות הרבה לצירוף בני הקהילה לקרן מבעוד מועד, ועל חובתם של הגבאים לפעול למען כך, היות ובמקרי אסון ל"ע עול היתומים נופל גם על גבאי הקהילה.

יו"ר איגוד עמלי התורה הרב שלמה טוויל שליט"א נשא דברים גם הוא, ותיאר בהתרגשות כיצד זוכים לראות את הפריחה העצומה בכל מקום ובכל המישורים, בהקמת קהילות, הקמת מוסדות חינוך איכותיים לבנים ולבנות, ועל מיזמים תורניים וציבוריים חשובים כגון 'קופת רבותינו' ועוד רבים אשר צומחים על הקרקע הפוריה אותה הכשירה השעה.

בסיום הכנס חולקו חומרי הסברה ומודעות עבור יותר ממאה קהילות, בתי כנסת וכוללים, והגבאים יצאו לדרך ברישום נמרץ של בני הקהילות.

בכנס סוקרה גם פעילות קופת רבותינו המסייעת לנישואי יתומים, הצלת ת"ח מקריסה ועוד.

צילום: אלחנן קוטלר

 

אולי יעניין אותך גם
הירשם
הודע לי על
guest
0 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
עוד כותרות
דילוג לתוכן