מעמד קביעת מזוזה לבית המדרש החדש שע"י קהילת 'מנין אברכים' קרית שמואל – טבריה

מעמד קביעת מזוזה לבית המדרש שע"י קהילת 'מנין אברכים' קרית שמואל - טבריה נערך ברוב פאר והדר, ביום חנוכת המשכן - ט' ניסן. מעמד זה הינו המשך של התפתחותה הפלאית של הקהילה, ובעקבות מעמד ההתרמה ההיסטורי אשר נערך בין בני הקהילה.

בימים אלו נשלמות ההכנות לקראת מעבר בית המדרש למשכן רחב ידיים שיתן מענה הולם לרווחת בני הקהילה הגודלת בצעדי ענק בריבוי עמלי התורה מסלתה ומשמנה של עיה"ק טבריה.

מזה קרוב לעשור שנים שבו הקהילה מתמודדת עם מצוקת מקום קשה, וממוקמת במקלט ציבורי תחת הפרעות חוזרות ונשנות מאינשי דלא מעלי הדרים בסמיכות לה ועיניהם צרה בחרדים לדבר ה', ולא בחלו בשום דרך להצר את צעדיהם של בני התורה ונושאי דגלה.

אמנם, למרות ההפרעות וההצקות לא עלתה בידם והקהילה גדלה והתפתחה לאורך הנשים עוד ועוד, כשמתווספים אליה עוד ועוד אברכים עמלי תורה ממשפחות העיר וממקומות נוספים הבוחרים לדור במקום של תורה, אשר משלב אווירה והווי בניחוח 'בני ברק', לצד נוף כנרת מרהיב ומרחיב לבב.

אחר עבודה מאומצת של גבאי הקהילה, לפני כשנה ומחצה התבשרו בני הקהילה על מתן הקצאה ראויה לשמה בשכונת קרית שמואל בעיר. בעקבות כך יצאה הקהילה במגבית נמרצת בסימן "לראש פינה", ובמסגרתו נערך אירוע גדול ומעמד התרמה בהפקה מושקעת כפי שסוקר בלוח הקהילות בשעתו, וב"ה הגיעו ליעד הנכסף, ע"י כ-300 איש שנטלו ע"ע התחייבות כספית שע"י יוכלו להקים בית גדול ומפואר לה' ולתורתו.

כמו בכל דבר שבקדושה המניעות והקשיים לא פסחו על בני הקהילה, אך תלי"ת התקיים בהם בסופם 'היתה לראש פינה', וידם היתה על העליונה חרף כל הנסיונות לשלול מהם את זכות ההקצאה.

ביום רביעי ט' בניסן הונחה אבן הפינה ע"י נשיא הקהילה הגאב"ד רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א שהגיע במסירות רבה לקבוע מזוזה במשכן החדש, ואף מסר שיעור מיוחד בעניני חג הפסח, לאחמ"כ פצחו בני הקהילה בשירה ובתחינה 'הוא יבנה בית לשמי' בהתרגשות גדולה ובשמחה של מצוה, גדול היה המעמד לכבודה של תורה.

ביום ראשון כ"ז ניסן התקבל הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א משגיח ישיבת מיר, בהתרגשות רבה במסגרת 'כולל בין הזמנים' שע"י קהילת קודש מנין אברכים קרית שמואל בטבריה, בהשתתפות עשרות אברכים עמלי התורה, ששתו בצמא את דבריו, בו הרחיב בשש מצוות תמידיות שבהם חייב האדם בכל רגע, ובהנהגות הנדרשות בשלימות הבית.

עם סיומם של ימי בין הזמנים בקהילת קודש "מנין אברכים" קרית שמואל, התקיים שיעור מיוחד מפי הגאון הגדול רבי חנוך כהן שליט"א ראש ישיבות באר התלמוד בארה"ק, שעסק בגדרי ברכת הגפן בקידוש והמסתעף, כמו"כ מסר הרב דברי חיזוק והכנה דרבה הנוגעים לימי ספירת העומר הבעל"ט. מחזה מרגש ומרנין היה לראות את הריתחא דאורייתא ששרר בהיכל ביהמ"ד במהלך השיעור, בהשתתפות קהל רב ששתו בצמא את דבריו דברי אלוקים חיים.

 

אולי יעניין אותך גם
הירשם
הודע לי על
guest
0 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
עוד כותרות
דילוג לתוכן