מעמד יסוד וכינון ישיבת 'אור ברוך' החדשה בשכונת בית וגן

במעמד רב רושם התקיים כנס חידוש וכינון הישיבה לצעירים 'אור ברוך' בשכונת בית וגן בירושלים בהשתתפות חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי אברהם סלים שליט"א ראש ישיבת 'מאור התורה'

כידוע ישיבת 'אור ברוך' לצעירים קיימת כבר יותר מיובל שנים בנשיאותו של הרה"ג רבי מיכאל טולידנו שליט"א שהקימה ויסדה עם ראש הישיבה הגאון רבי אברהם עמר זצוק"ל, וגידלה מאות ואלפי תלמידים בני תורה ורבים מבוגריה הינם תלמידי חכמים שמפארים את כותל המזרח של ציבור בני התורה הספרדי.

לאור פניות רבות של בוגרי הישיבה שבניהם הגיעו לגיל ישיבה קטנה ומעוניינים בחינוך אמיתי לתורה ויראה, ולאור הצורך כיום במקום תורה ייחודי שמגדל בני עליה יראי שמים מופלגים עם צוות ת"ח שמכירים ומנוסים במלאכת החינוך של הדור הצעיר, הישיבה עברה השנה תהליך של התחדשות אדירה ותנופת עליה כאשר התמנה לכהן כראש הישיבה הרה"ג רבי משה ברדוגו שליט"א ועמו התמנה למשגיח הרה"ג רבי מאיר אוחנה שליט"א חתנו של הגאון רבי יואל טולידנו שליט"א ראש ישיבת 'ברית יעקב', אשר להם ניסיון רב בשנים בחינוך ובהעמדת תלמידים לתורה ויראת שמים מתוך מדות טובות ודרך ארץ ושמו להם למטרה לרומם ולגדל את התלמידים ללימוד התורה מתוך הנאה חיבור ושמחה תוך מתן דגש על קניין היראה.

כבר כיום ניכר המהפך האדיר בין כותלי הישיבה כאשר עשרות הבחורים שהגיעו מטובי תלמודי התורה בירושלים ובארץ, שוקדים על תלמודם בהתמדה ובריתחא דאורייתא מתוך דיבוק חברים והתעלות עצומה כשאווירת הנעימות והרוממות חופפת ברוח הישיבה.

לאור השינוי המבורך ולחיזוק המהפך התכנסו מרנן ורבנן ראשי ישיבות ומרביצי תורה שליט"א. את המעמד פתח הגאון רבי אברהם סלים שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'מאור התורה', אשר עמד בדבריו על השמחה בהתחדשות מקום תורה ותיק כל כך שגידל מרביצי תורה רבים וציין שניכר על הבחורים שהם בני תורה ויראי שמים מופלגים.

עוד נשאו דברים הגאון רבי מיכאל טולידנו שליט"א – נשיא ומייסד הישיבה, בנו הגאון רבי יואל טולידנו שליט"א – ראש ישיבת 'ברית יעקב', הגאון רבי מנשה תופיק אביעזרי שליט"א – ראש ישיבת 'באר יצחק', הגאון רבי שמואל טולידנו שליט"א – מר"י 'ברית יעקב'.

ראש הישיבה הרה"ג רבי משה ברדוגו שליט"א הדגיש את גודל הבשורה בחידוש הישיבה להקנות לבחורים חיבור אמיתי לתורה מתוך הנאה ושמחה באופן שמרומם את כל מבנה אישיותם, ולהשקיע ולרומם כל בחור באופן אישי בהתמסרות ואהבה אמיתית כשאווירת יראת שמים היא רוח הישיבה.

את הכנס חתם המשגיח הרה"ג רבי מאיר אוחנה שליט"א כאשר עמד על הזכות העצומה וגודל האחריות להמשיך את מסורת הנהגת הישיבה שכבר גידלה דורות של ת"ח ועל כך שעם החידוש הגדול הישיבה ממשיכה את אותה מסורת בגידול תלמידים לעמלה של תורה מתוך שמחת התורה ולחבר את התלמידים בעבותות אהבה וקרבה.

אולי יעניין אותך גם
הירשם
הודע לי על
guest
0 תגובות
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
עוד כותרות
דילוג לתוכן