מסע חובק עולם למען הצלת עולם התורה | סיקור נרחב

גדולי הדור במסע חובק עולם להצלת עולם התורה | התרגשות רבה בקרב בני התורה במדינות דרום אמריקה לקראת הגעתם של גדולי ישראל | סיקור נרחב ומיוחד

לאחר שהתקיימו מסעות נרחבים ע"י גדולי ישראל לארה"ב וללונדון, מסע קודש חובק עולם מתקיים כעת בדרום אמריקה – בקהילות הספרדיות במדינות ברזיל, פנמה ומקסיקו. יחד עם מרן ראש הישיבה הגר"א סלים שליט"א ומרן הגר"י הלל שליט"א אשר כבר למעלה מיובל שנים מבקרים בקהילות אלו וזוכים לאהדה גדולה בקרב הציבור והנדיבים, משתתפים גם מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א, ומרן הגר"ש גלאי שליט"א.

עם צאת השבת יצאו מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א, לעבר שדה התעופה לקראת יציאתם למסע משותף לגיוס הכספים למען הצלת עולם התורה, כשהם מלווים ע"י בני ישיבותיהם בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' ובברכת 'צאתכם לשלום'.

לקראת הגעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לשדה התעופה, הורגשה תכונה רבתי בטרמינל פתאל היוקרתי, שם התקיים מעמד 'צאתכם לשלום' לקראת הנסיעה הגורלית. עם הגעת מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א קיבל את פניו זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הגר"מ מאיה שליט"א שהטריח את עצמו במיוחד להגיע לנתב"ג בכדי ללוותו, בהדגישו "אינני מגיע ללוות ולכבד את רה"י בלבד, אלא את כל כלל ישראל ובני התורה שמוטלים על כתפיו של רה"י". לאחר מכן נתבקשו כל הנוכחים לצאת מן החדר, ומרנן הגר"א סלים והגר"מ מאיה נועדו יחד בשיחה ממושכת לדון בענייני השעה הדחופים לפני המראת רה"י.

בהמשך נכנס מרן הגרמ"ה הירש שליט"א לחדרו של מרן הגר"א סלים שליט"א, ובירכו זה את זה בברכת צאתכם לשלום והצלחה מרובה בעול הכבד המוטל על כתפיהם להציל את עולם התורה, נוכח הגזירות הכלכליות שהוטלו ע"י הבג"ץ.

לאחר מכן הצטרפו מרן הגר"י הלל שליט"א ומרן הגר"ש גלאי שליט"א אשר בירכו האחד את רעהו בברכת צאתכם לשלום, והדגישו את גודל האחריות המוטלת על כתפיהם למען כלל ישראל.

בדרכם לעבר המטוס ליוום המקורבים בשירה אדירה בברכת 'וכל אשר יעשה יצליח' ו'עץ חיים היא למחזיקים בה', ונשאו תפילה נרגשת להצלחת המסע ולחזרתם של מרנן ורבנן לחיים טובים ולשלום.

בדיוק בחצות הלילה המריאו גדולי ישראל במטוס פרטי שהוכן עבורם במיוחד, נוכח זמן הטיסה הממושך של למעלה מ- 13 שעות. במשך הטיסה הארוכה נועדו מרן הגר"א סלים עם מרן הגרמ"ה הירש, ושוחחו בדברי תורה בעומקה של הלכה ובענייני השעה.

ביום ראשון בשעה 10:30 בבוקר [שעון ברזיל] נחת המטוס בשד"ת פרטי בברזיל, שם קיבלו את פניהם רבני וראשי הקהילות יחד עם אברכי הכוללים בברזיל בשירה נרגשת 'כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לך'. לאחר מנוחה קצרה יצאה הפמליה לעבר העיר סאן פאולו אל אולם תלמוד תורה 'המאור' שם נערכה קבלת פנים ע"י ילדי הת"ת, והתקיים כינוס חיזוק לילדי הקהילה היהודית.

לקראת מנחה וערבית התכנסו כל קהילות הקודש בביכנ"ס הגדול "ספרא", כשאלפים רבים גודשים את היכל בית הכנסת הענק ורחב הממדים, ואת כל המבואות והחדרים הסמוכים. התרגשות אדירה אחזה בקהל עם כניסתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, כשהקהל שר ברגש רב 'ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור'.

בין מנחה לערבית נשאו דברי פתיחה רבני העיר, ולאחריהם גדולי ישראל נשאו דברי התעוררות לקראת הימים הנוראים ולחיזוק בני התורה. מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א דיבר על חודש אלול שזהו החיבוק עם הקב"ה בבחינת 'ישקני מנשיקות פיהו', ועורר על החובה המוטלת על כל אחד ואחד לנצל את הימים הללו להתקרבות לקב"ה מתוך אהבה.

לאחר מכן נערכה קבלת עול מלכות שמים ותפילת ערבית ברוב עם. ולאחר התפילה, עברו קהל האלפים להתברך ע"י גדולי ישראל שליט"א במשך זמן רב.

בשעת לילה התקיים כינוס גדול של כל אברכי הכוללים בברזיל בראשות מרנן ורבנן שליט"א, שם נערכה סעודת מצווה וסיומי מסכתות.

כבר עם שחר יום שני נערך מעמד סליחות מרכזי בבית הכנסת של הרב דישי, רב הקהילה החרדית בברזיל ותלמידו של מרן הגר"א סלים שליט"א מלפני כחמישים שנה בישיבת פורת יוסף, כאשר מאות גודשים את בית הכנסת ומרן רה"י עובר לפני התיבה ומעורר את כלל הציבור באמירת הסליחות כפי המסורת החלאבית. לאחר מכן התקיימה תפילת שחרית ברוב עם.

ביום שני בערב לאחר תפילת מנחה בביהכ"נ של הרב דישי, נשא דברים הגר"מ קוטלר שליט"א ר"י ליקווד בארה"ב, ולאחריו פנו גדולי ישראל לעבר הדינר המרכזי בברזיל שהתקיים בביתו של הנדיב מר אלברטו ספרא בהשתתפות עשרות רבות של נדיבי עולם התורה, ונאסף סכום משוער של למעלה מ- 10 מיליון $ למען עולם הישיבות והכוללים.

עם סיום הדינר בברזיל, עלתה משלחת הרבנים למטוס הפרטי, לטיסה לילית ממושכת של כ- 7 שעות אל עבר היעד הבא במסע, מדינת פנמה.

עוד לפני עלות השחר של יום שלישי נחתו גדו"י בפנמה, ולרגלי המטוס נערכה קבלת פנים רבת רושם של רבני ונגידי הקהילה בפנמה, בראשות הרב דוד פרץ שליט"א רבה של פנמה. לאחר מכן נסעה כל המשלחת לביהכ"נ המרכזי של יהדות פנמה 'שבת אחים', כשהיא מלווה ברכבי משטרה לפנות את הדרך לגדולי התורה. עם הגיע המשלחת נערכה קבלת פנים של כל הקהילה המונה אלפי אנשים נשים וטף. לאחר מכן נערכו הסליחות ותפילת שחרית ברוב עם כשמרן רה"י הגר"א סלים שליט"א עובר לפני התיבה בחלק מן הסליחות ומעורר את הקהל ברגש רב. לאחר התפילה נשאו דברי חיזוק והתעוררות חוצבי להבות מרן הגרמ"ה הירש שליט"א, מרן הגר"י הלל שליט"א ומרן הגר"ש גלאי שליט"א.

לאחר התפילה התקיימה קבלת פנים ב'ישיבת פנמה' בהשתתפות מאות אברכים ובני תורה, שם נשאו דברים מרן הגר"א סלים שליט"א ומרן הגר"מ קוטלר שליט"א. מרן ראש ישיבה עורר על האחריות של כל בן תורה לכלל ולפרט, ללמוד וללמד לכל הקהילה הקדושה המאוחדת, וכן נשא דברי חיזוק לקראת הימים הנוראים על כך שאנחנו מקדימים לומר את הסליחות כבר בחודש אלול בכדי להראות לקב"ה שאנחנו רוצים בקרבתו, וכן כעת כל יהדות הגולה מראים לקב"ה שהם מחבקים את התורה ולומדיה בהעמדת תורת ארץ ישראל.

למרות המסע הממושך כאשר גדולי ישראל כמעט ולא נותנים מנוחה לעפעפיהם, לאחר מנוחה קצרה של כשעה התקיים הדינר המרכזי של פנמה באולם של ידיד ישיבת 'מאור התורה' מר עזרא סילוורא בשעות הצהרים.

עם סיום הדינר מיהרו ראשי הישיבות לשדה התעופה, שם התפללו תפילת מנחה, ולאחריה המריא המטוס לכיוון מקסיקו.

נכון לשעת כתיבת השורות המסע עדיין בשיאו במדינת מקסיקו, שם יחתמו גדולי ישראל שליט"א את המסע ההיסטורי שהותיר רושם רב על בני הקהילות היהודיות בדרום אמריקה, וביום חמישי בלילה עתידים גדולי ישראל לשוב בחזרה לארה"ק.

מרן ראש הישיבה הגר"א סלים שליט"א אשר כבר למעלה מיובל שנים מעודד ומחזק את התפתחות הקהילות הספרדיות בדרום וצפון אמריקה בנסיעותיו למען החזקת התורה, התקבל בהתרגשות ובחביבות רבה בקרב ההמון והנדיבים אשר הוזילו ממונם והשתתפו בעוצמה רבה למען הצלת עולם התורה.

יצוין כי מאות רבות של ישיבות וכוללים שנרשמו לקבלת התמיכות מהקרן כבר קיבלו פעימה אחת, ובקרוב צפויה פעימה נוספת.

אולי יעניין אותך גם
הירשם
הודע לי על
guest
1 תגובה
הכי ישן
הכי חדש הכי פופולרי
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
מרן
מרן
1 חודש לפני

מרשים מאוד!!
תמשיכו הלאה עוד ועוד…

עוד כותרות
דילוג לתוכן